dilluns, 18 de juliol del 2011

Tatin de pera

La primera vegada que vaig veure una Tatin de Pera va ser a www.merendolas.com i savia que tard o d'hora l'acabaria fent.
Sort que ha estat així! Ha estat una experiència sensorial de 20 sobre 10.
Passeu-vos per la merendolas  i doneu-li un cop d'ull. Jo he fet algunes variacions per adaptar la recepta però us indico les proporcions originals i els canvis que he aplicat.

Ingredients: 

FRUITA:
 6 Peres Conferència pelades.
 75g de mantega
 75g de sucre moré

BESCUIT (jo he fet servir el doble d'aquestes mesures):
125g de mantega
125g de sucre moré
 2 ous batuts
 125g farina de blat
 2 culleradetes de gengibre mòlt  (jo no en vaig possar)
 Mig sobre de llevadura química (8g)

Preparació:
Pre-escalfem el forn a 170º amb funció ventilador.

En primer lloc, pelem les peres i les tallem en brins no gaire prims per que la pera té molta aigua i perd volum.
Possem la mantega a foc suau a una cassola fins que es fongui, afegim el sucre fins que aquest es fongui completament, llavors retirem del foc la cassola y hi possem els brins de pera i els girem per que quedin ben impregnats del sucre fós. Mentre es refreda prepararem el bescuit.

Batem la mantega pomada, afegim els sucre i integrem un a un els ous. Afegirem la farina poc a poc batent-la molt per que ha de ser una massa molt airejada, com quan fem magdalenes. Si opteu per possar el gengibre, aquest és un bon moment.

Agafem un motllo rodó de reposteria (una mica alt) i possem els brins de pera en circumferència. La part gruixudeta de la pera procurant que quedi al mig del motllo (per referència teniu la foto).
Quan estigui tota la fruita al motllo possarem una mica del caramel restant sobre la fruita.

A la recepta no ho deia però jo vaig afegir el sucre que em va sobra de la fruita a la massa del bescuit. Poc a poc, amb molta cura volcarem la massa del bescuit sobre les peres.
Courem a 170º durant 45 min aproximadament.
Treiem el motllo del forn i esperarem una estona fons que refredi, si ens pot l' impaciència i el desmotllem calent, se'ns pot trencar el nostre espectacular bescuits.


Teòricament aquest bescuits es pren tebi amb un contrast de fred com un gelat de vainilla. Nosaltres el vam pendre fred i sense complements i ens va semblar sublim. 

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada