dimarts, 15 de novembre del 2011

Mayocake de xocolata

Aquest bescuit és la 'permutació' del tradicional bescuit que es fa amb les mesures del got de iogurt.
En el seu moment el vaig publicar sota el nom de Bescuit Amalia (que va ser la companya que me'l va explicar).
Aquest bescuit em servirà per fer el Pastís de l'Arc de Sant Martí del que ja publicaré l'entrada amb la decoració i veureu com n'és de vistós.
La recepta la vaig obtenir del Cullerot Festuc però veureu que jo he canviat la proporció d'aigua.
El primer cop que vaig fer aquest bescuit (amb les mesures originals) de tant, tant, tant tendre com era se'm va anar esmicolant i trencant a trossos. De gust era molt bó però no apte per la manipulació, talla'l o donar-li forma. Per tant, em vaig decidir a repetir-lo però amb la meitat de la proporció d'aigua que indica l'Eva.
Em va saber molt de greu per que havia de ser el becuit del pastís d'aniversari dels 29 anyets de la meva meravellosa germana Jordina. En aquesta ocasió es va quedar sense pastís per culpa d'aquest petit accident  però ara, una setmana després m'he proposat que bufi les espelmes encara que sigui amb retard.
Anem pel Mayocake!


Ingredients:
Per la maoinesa: 2ous grans, 250 ml d'oli d'oliva suau i un pessic de sal.
Per la resta d'ingredients utilitzarem un got amb capacitat de 250 ml per obtenir les mesures següents:
1 got de sucre
2 gots de farina
1/2 got d'aigua
1 cullerada de vainilla
4 culleradetes de cacao pur
1 sobre de llevat
Preparació:
Preparem els sòlids, els tamissem i reservem.
Primer farem una maionesa amb els ous i el pessic de sal,  afegint l'oli molt poc a poc per que lligui com si es tractés d'una maionesa.
A continuació afegim el sucre, un cop estigui ben incorporat afegirem la resta d'ingredients sòlids.
Incorporem la vainilla i l'aigua.
Remenarem 2 minuts més fins que estiguin ben integrats.
Aboquem a un motlle rodó prèviament engreixat i fornegem a 170º uns 45 minuts.


Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada